Це семінар в Могилянській бізнес школі, ініційований Innovations.com.ua та Спільнотою Фахівців з СВБ «Соціальна відповідальність бізнесу через стратегічні інновації» і круглий стіл, організований Комерсантом, «Корпоративна соціальна відповідальність: як оцінити внесок бізнесу в розвиток суспільства?»
Заходи ніби й різні, проте кожен в результаті звівся до намагання зрозуміти, що таке СВБ, для чого така діяльність компанії, які від неї можна отримати девіденти, чи варто витрачати на це бюджети і ресурси.

У першому був грамотний спікер (В. Ворбей, PPV Knowledge Networks), який намагався дати аудиторії визначення поняттю на конкретних прикладах, а от поділ відвідувачі на 4 робочі групи для дискусій не спрацював, стихійні модератори не дуже справились із завданням. Адже насправді всі хотіли потрапити у першу групу (Створення нової вартості; 3 інші групи - Підвищення якості знань та навички для зайнятості; Техніка і технології; Життєвий цикл та управління впливом на навколишнє середовище)
В Комерсанту всі сиділи за одним столом і по черзі представляли свої «кейси» (якщо це можна так назвати на зорі КСВ в нашій країні), а дискусія була спільною. Цікаво було послухати північних сусідів, особливо представників індустріальних гігантів, таких як наприклад «Сибірська енергетична компанія» та «Норільський Нікель».
Основні висновки з обох столів:
- СВБ впевнено прийшло в Україну.
Біда в тому, що впевнений прихід співпав у часі і з приходом економічної кризи. Але фахівці піару та маркетингу, які займаються впровадженням оного (далеко не завжди є менеджер СВБ), стверджують, що компанії, які будуть соц. відповідальними та грамотно піаритимуть свої досягнення, закономірно отримають у наших знедолених консьюмерів ореол довіри і стабільності, який позитивно відіб’ється на рівні продажу їх продуктів та послуг. Що звісно допоможе втриматись на ринку.
Це чисто матеріальний висновок, попри всім зрозумілі аспекти вселенського добра у вигляді філантропії. Перепрошую за сарказм, насправді щиро вважаю, що КСВ – суцільно позитивне явище. Просто мені завжди кумедно чути «фахівців», які реагують на соц. активності інших (часто конкурентів): PR за рахунок діточок, безпритульних, екології, тваринок – це зло! Самі такі «фахівці» при цьому часто нічого не роблять. Але це вже інша тема.
- СВБ ефективне тоді, коли компанія здійснює його в своїй специфічній сфері, де виступає фахівцем (тобто, адресна благодійність і просте перерахування коштів насправді менш ефективні для суспільства, чим наприклад екологічні програми виробників, відмова від поширення пікантного контенту мобільних операторів)
- СВБ ефективне і приносить іміджеві дивіденди, коли воно є стратегічним напрямком, що постійно розвивається, а не низкою точкових, стихійних заходів
- Ефективність СВБ суттєво зростає при альянсах і партнерствах кампаній у одній, чи суміжних сферах, для реалізації спільних проектів.
Як Ви зрозуміли, цим постом я дозволю собі констатувати впевнену появу тренду КСВ в українському бізнесі. І я ликую від таких трендів. Про це приємно писати!
ВІДЕО З КРУГЛОГО СТОЛУ КОМЕРСАНТУ
http://www.youtube.com/watch?v=MhV1WNwSml0
СВБ - Соціальна відповідальність бізнесу
КСВ – Корпоративна соціальна відповідальність
Детальніше – не знає Бог, спитай у Гугла :)
Інші лінки по темі:
http://www.innovations.com.ua/uk/articles/4/22/478
http://www.kommersant.ua/index-news.html?ext=prelease&id=134209
http://svb.org.ua/
http://innovations.com.ua/
1 комментарий:
Я також була на ції двох подіях. Згодна з Надійкою, що популярність СВБ зростає дуже стрімко в Україні. На мою думку, немає нічого паганого в тому, що компанія, яка інвестує свої ресурси в соціум, піарить свою СВБ діяльність. Бо від цього насправді нікому пагано не стає, а лише користь всім - соціум стає щасливішим, компанія займається соціальним маркетингом, а всі інші мають можливість брати приклад!
Отправить комментарий